Thursday, September 11, 2008

איזה במאי נפלא הוא צירוף המקרה?

Gmail's RTL Button"אין טעם לומר לנהר שיחדל מלזרום, הדבר הטוב ביותר הוא ללמוד לשחות".

ככה הרגשתי כאשר ביקשתי פיצ'ר מאוד מסוים בג'ימייל – תמיכה בכתיבה מימין לשמאל גם בממשק האנגלי.
מאז הנחל זרם, התעקל ובכלל שינה המון צורה. אני כבר התחלתי ללמוד לשחות.

בדיוק היום, אחרי שהעולם שרד את השוויצרים, קיבלתי מוקדם בבוקר הפתעה בתיבת הג'ימייל שלי (כולל מייל ממישהו מגוגל עם הבשורה).
מכירים את החיוך הזה שנולד כשצירוף מקרה עובד בדיוק לטובתך?
אז גוגל הפכו שירות נוסף שלהם לכמעט מושלם מבחינתי.

עכשיו שכבר לא צריך להתעסק בדברים מהותיים אפשר להתעסק בפרוטות (אני עוד אכתוב פוסט שלם על שירותי הדואר האינטרנטיים). יש עדיין כמה דברים שהייתי רוצה לראות בג'ימייל שלי:

  1. התמודדות מול ספאם:
    • הייתי רוצה יישום של Challenge-Response Spam Filtering בדיוק כמו שהחברה הזו עושה.
      זה אמצעי קיצוני ולכן צריך למשתמש לקבוע האם יופעל. אבל זה פותר את בעיית הספאם באופן גורף. חישבו על עולם בו אתם יכולים פשוט לרשום את המייל שלכם בכל פורום.
    • גם נושא ה- Domain Key יהיה תוספת נחמדה, שוב כמו ש- BlueBottle כבר מיישמת. הפילטרים של גוגל נפלאים, אבל עם 2 השיטות האלה, תיבת הספאם שלי תהיה מובטלת לגמרי.
  2. הגדרת כיווניות גם עבור נושא המייל.
  3. כיווניות אוטומטית – כיום ג'ימייל מתייחס לכל תיבת הטקסט לרישום המייל כפסקה אחת, כלומר טקסט בכיווניות ימין שמאל, או בכיווניות שמאל ימין. לדעתי ראוי שיהיה ניתן לחלק את הטקסט לפסקות ולקבוע עבור כל אחת את הכיווניות שלה בהתאם. גם יישום כיווניות אוטומטית כמו הקיים ב- Gtalk (המוכלל בג'ימייל) שמבין כיווניות אוטומטית (אך ניתן יהיה לקבוע החלטה שהוא לא ישנה) יהיה נהדר. אולם, ברגע שהוגדרה כיווניות ע"י המשתמש ראוי שהיא תהיה הקובעת. יש לציין כי נתקלתי בשונות בתפקוד הכפתור בין דפפדן "כרום" ל"פיירפוקס". בעוד שבדפדפן "פיירפוקס" שימוש בכפתור הגביל את ההשפעה לפסקה הנוכחית (כפי שצריך) הרי שדפדפן "כרום" השפיע על טקסט שנמצא מתחת (החתימה לצורך העניין).
  4. שדה יום הולדת עבור אנשי קשר – בכלל אני אהבתי יותר את התצורה הקודמת של "אנשי קשר". יותר תאמה לשאר הממשק של ג'ימייל, מינימליסטי. החדש מעוצב מדי, לא כמו מוצר גוגל "אמיתי". בכל אופן, חסר לי יכולת להוסיף יום הולדת לאיש קשר שתהפוך אוטומטית לאירוע ביומן עם תזכורת. בדיוק כפי שיאהו מייל מבצע.
  5. אשף העלאת קבצים – הייתי רוצה לראות סרגל התקדמות להעלאת הקובץ ובחירה מרובה.
ד"א, באותה הזדמנות, גם הממשק העברי קיבל "שדרוג" לגרסא של ג'ימייל 2.

צירוף, מקרים או שהם מקשיבים, העיקר שמעתה צועדים גם שמאל וגם ימין.

נ.ב.
אני מוצא קצת אירוניה בעובדה שעולמנו עתיד להיות מושמד בידיי שוויצרים, נייטרלים כביכול. הישמרו לכם מאנשים נייטרלים.

4 comments:

  1. לגבי הכיווניות: כפתורי הכיווניות פועלים פר-פיסקה, לא פר מכתב.

    נסה ותהנה :-)

    ReplyDelete
  2. את צודקת, תיקנתי את הפוסט.
    אבל יש משהו אחר, משום מה ההתנהגות של הכפתור ב"כרום" ובפיירפוקס שונה.
    בפיירפוקס הוא עובד נכון לטעמי (לדוגמה לא משפיע על החתימה) ואילו בכרום כן.

    ReplyDelete
  3. ואיך מפעילים את התמיכה הזו בממשק האנגלי ?
    חיפשתי חפשתי ולא מצאתי, אודה לך על תשובה
    עוז

    ReplyDelete
  4. אתה לא רואה את שני הכפתורים? הם נמצאים שם.
    אחרת הכנס לחלון ההגדרות.
    לצד ההגשרה של שפת הממשק יש לינק כחול שרשום בו אפשרויות שפה נוספות.
    תבחר בתמיכה בכתיבה ימין שמאל.

    רשמתי הכל בעברית כי שילוב אנגלית ועברית בתגובות כאן לא עובד כראוי.

    אבל בתרגום חופשי לאנגלית זה יהיה מספיק קרוב.
    בהצלחה.

    ReplyDelete